Ekonomi

Modada hedef İtalya’ya 1 milyar dolarlık ihracat

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, İzmir İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası iş birliğinde, Türkiye’nin değerli ticaret ortaklarından İtalya’ya İtalyan Alım Heyeti düzenledi. . Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, İtalya’nın 2022’nin 11 aylık döneminde toplam 19.4 milyar dolarlık hazır giyim ithalatı yaptığını açıkladı.

“İtalya ve Türkiye’nin pek çok benzerliği var”

Sertbaş, “Türkiye, yaklaşık 20 milyar dolarlık ithalatta yüzde 4,2’lik payla İtalya’nın en büyük 7’nci tedarikçisi konumunda. 2022’de yüzde 27 artışla 92 milyon dolar ile Ege Bölgesi’nin en büyük 5’inci ticaret ortağı konumunda. İtalya geneline hazır giyim ihracatımız 2022 yılında yüzde 23 artarak 823 milyon dolar olarak gerçekleşti.

İtalya Satın Alma Heyetimizde 33 üretici üye firma müzakerelere katılırken, İtalya’dan 9 alıcı yer aldı. 200’e yakın ikili görüşme yapıldı. Aynı zamanda İtalyan alıcılar da firmalarımızın tesislerini ziyaret etti.

İtalya ile Türkiye arasında pek çok benzerlik var. İtalya’daki ünlü markalar bizden çok şey alıyor ve tasarım yönümüzü de takdir ediyorlar. Kısa sürede ülkemizin İtalya pazarındaki payını artırmayı ve ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, “Dernek olarak dünyadaki durgunluktan etkilenmemek için en güçlü pazarımız olan Avrupa ve hedef pazarımız olan ABD’ye yönelik agresif bir pazarlama stratejisi kurguluyoruz. Sektörün önde gelen fuarları PV Manufacturing Paris ve Münih Fabric Start the Source için milli katılım organizasyonu düzenledik.

Sırada Hollanda ve ABD var.

Temmuz ayında bu fuarların ikincisine de katılacaklarını kaydeden Uğuz, “Değerli pazarlarımızdan biri olan Hollanda için sektörel ticaret heyeti düzenleme çalışmalarımız devam ediyor. ABD Sektörel Ticaret Heyeti düzenlemeyi planlıyoruz. Sonbaharda.”

İzmir İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı, Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Denetim Kurulu Üyesi Şahika Aşkıner, “Just Style tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye, hazır giyimde ikinci en önemli tedarikçi konumunda. Dünyada.

Bunun nedeni, ülkemizin Avrupa ülkeleri için fiyat-tarife avantajı, sürdürülebilirlik, üretim kalitesi, verimlilik, teslimat süresi, güvenilirlik, sipariş miktarı esnekliği ve pazara yakınlık kategorilerinde rakiplerine göre avantajlı olmasıdır.

haber-terme.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu